مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 Apr 2024
محتوا
نقدی بر یک جشن شنیع!

نقدی بر یک جشن شنیع!

میثم عبدالهی
در برخی شهرهای کشور بعد از اعلان نتایج انتخابات، ستادها و اطرافیان برخی منتخبان اقدام به برگزاری جشن‌های مختلط مفتضح نموده‌اند که پخش گسترده فیلم آن جلسات مایه شرمساری و مصداق بارز بی‌تفاوتی مخاطبین است. مقام‌های ذی صلاح در مقابله عاجل با پدیده خطرناک عادی سازی امور خلاف شرع، اقدام و قیام کنند.

یکشنبه 10 مارس 2024 - 13:12

میثم عبدالهی

 

حماسه حضور ملت نجیب و عزیز ایران در انتخابات اخیر موجب سرافکندگی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی شد و بار دیگر وفاداری و غیرت این ملت را بر همگان به رخ کشید. در کنار همه اتفاقات خوب این روزها، در گوشه و کنار، برخی اتفاقات تلخ نیز رقم خورد که به هیچ وجه با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی همخوانی نداشت.

در برخی شهرهای کشور بعد از اعلان نتایج انتخابات، ستادها و اطرافیان برخی منتخبان اقدام به برگزاری جشن‌های مختلط مفتضح نموده‌اند که پخش گسترده فیلم آن جلسات مایه شرمساری و مصداق بارز بی‌تفاوتی مخاطبین است. مقام‌های ذی صلاح در مقابله عاجل با پدیده خطرناک عادی سازی امور خلاف شرع، اقدام و قیام کنند.

در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه حدود ۲۰ سال اخیر رقص و بزن و بکوب زنان و مردان، زمره فعالیت های انتخاباتی معمولی نمایندگان فاسد در روستاهای فومن و صومعه سرا قبل از برگزاری انتخابات قرار دارد و منحصر به یک جلسه بعد از انتخابات یک کاندیدای منتخب نیست بلکه به پایه ثابت بسیاری از نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات است.

اینها هم متاثر از فضای کشور وارد گیلان شد و در رشت هم این مسئله به عنوان یک آفت ایجاد شد، از حدود سال ۱۳۷۶ و سپس برگزاری برگزاری انتخابات اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۷ اسفند ۱۳۷۷ در نهایت انتخابات مجلس ششم در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ این فضاحت به دست برخی از نامردهای بی آبروی اصلاح طلب، همچون فیاض زاهد و… اجرا شد و به تدریج به پایه ثابت برنامه های انتخاباتی هر دوره همین عده مبدل گشت. البته اوایل شدت آن کم بود و هر چقدر جلوتر رفت، پررنگ تر شد.

البته آن وضعیت در چند انتخابات های ریاست جمهوری، مجلس شورا و شورای شهر باز صورت گرفت و هر دوره پررنگ تر و غلیظ تر می‌گردد.

در سال‌های اخیر، در رشت برخی از نامزدهای انتخابات ستادشان را با حضور دختران و پسران جوان، مرکز امنی برای رقص و پایکوبی و حتی بعضا به اختلاط در امور جنسی تبدیل کردند و با این کار، برای خودشان رای جمع می‌کنند.

ولی علی رغم گزارش هایی که از این اقدامات مجرمانه، به دست مسئولان و نهادهای نظارتی گیلان می رسد، کسی از نامزدهای خاطی، در خلال برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان یا سایر نهادهای مسئول رد صلاحیت نشده و حتی پرونده قضایی تشکیل نشده و پیگیری حقوقی ای برای این جرم صورت نگرفته است.

گویا در انتخاباتها حقیقتا همان طور که حسن روحانی می‌گفت که انتخابات «رُفع القلم» است و میتوان هر دروغ گویی و فریب و کثافت کاری را برای رای گرفتن انجام داد. مسئولان اجرایی و نهادهای نظارتی و قضایی طبق نص همین حدیث شیطانی عمل نموده و آنها در آزادی و امنیت کامل مشغول کثافت کاری هستند و کوچکترین هزینه ای به نامزدها و منتخبین این جمع تحمیل نمیکنند!

افتضاح بزرگ رقص دسته جمعی دختران و پسران جوان در میدان مرکزی شهر رشت با عنوان جشن «روز رشت» به روز ۱۲ دی ۱۳۹۴ با اصرار شهردار وقت رشت، محمدعلی ثابت قدم برگزار شد. جنجال بزرگی به راه افتاد حمایت جدی اعضای شورای چهارم شهر رشت و چند نفر از نمایندگان مجلس رشت در مجلس خصوصا غلامعلی جعفرزاده اجرا شد و اعضای دولت حسن روحانی و استاندار و سایر مسئولین اجرایی وقت یا حمایت علنی یا سکوت کردند. مردم رشت با این مسئله مخالفت نموده اعلام داشتند که این مسئله نسبتی با فرهنگ مردم رشت ندارد و انزجار خودشان را اعلام نمودند.

شبکه های ضدایرانی فارسی زبان ساکن اورپا و آمریکا خصوصا بی بی فارسی از افتضاح روز رشت ذوق زده شدند و آن را با آب و تاب بازتاب دادند. ضدانقلاب مفتضح ساکن آمریکا مانند مسیح علینژاد، همگام با جعفرزاده از شهردار رشت به خاطر این فضاحت تشکر کرد! آقای زین العابدین قربانی در این ماجرا سکوت کرد و با سکوتش، کفه جریان ضدانقلاب را سنگین نمود. با پیگیری نیروهای انقلابی و عموم مردم رشت، این فضاحت که قرار بود اجرا شود، پایان یافت و دیگر تکرار نشد. ولی مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تلاش زیادی نمودند تا این مسئله هیچ هزینه ای برای شهردار و عوامل اجرایی برنامه و حامیانش و حتی دختران و پسران هتاکی که به بهانه تئاتر این نمایش سخیف را اجرا کردند و کارگردانان این نمایش و… هزینه ای ندهند و مدیرانی که مجری بودند تا مدتها بعد از این واقعه سر کار ماندند و بابت این خیانت، هیچ محاکمه ای نشدند و مهر مدیر فاسد به پیشانی شان نخورد.

امر به معروف و نهی از منکر از سوی عموم مردم نسبت به حاکمان و مسئولین، از امور مهم در اندیشه شیعی است و جایگاه بزرگی در نهج البلاغه و کلام امیرالمومنین به خود اختصاص داده و یکی از مهمترین فروع دین در اندیشه شیعه به شمار میرود. در جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بلندی دارد.

شیخ عبدالعظیم یکتا در جوانی – سال ۱۳۳۳

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین عبدالعظیم یکتا عربانی، امام جمعه اسبق صومعه سرا، که خودش و پدرش شیخ موسی، عالم درجه اول صومعه سرا در دوران نهضت امام و فعال سیاسی و اجتماعی و مرتبط با امام خمینی به شمار میرفتند. عبدالعظیم تا آخرین لحظات حیات، خودش را وقف مردم صومعه سرا کرده و خدمات بسیاری را به مردم این شهر نمود. این عالم ربانی در روز چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ش، مطابق با ۱۴ رمضان المبارک ۱۴۳۶ق، دار فانی را وداع گفت.

یکی از مهمترین برکات وجودی این عالم ربانی برای مردم صومعه سرا، تاسیس و اداره مدرسه علمیه خواهران فاطمیه صومعه سرا می باشد. این مدرسه با اشراف و نظارت دقیق ایشان، به این مدرسه از مهمترین و قوی ترین مدارس علوم دینی خواهران در سطح استان گیلان و طلاب خواهر زیادی از شهرهای مختلفی حتی از رشت، برای تحصیل آنجا حاضر میشوند و دروس دینی را در آنجا می گذرانند. این مدرسه علمیه بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز برقرار است و هر روز شکوفاتر می شود.

حوزه خواهران علاوه بر تحصیل علم، هنوز همچون روز اول اوضاع شهر شهر و استان را رصد میکند و در راستای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان و صومعه سرا فعالیت میکند و تاثیر دارد. حوزه خواهران به خاطر بی عملی برخی مسئولین اعلامیه ای را صادر و نسبت به برگزاری جشنی رقص و پایکوبی چند زن رقاصه در حضور مردان زیادی در ستاد نماینده منتخب انتخابات مجلس شورای اسلامی اعترض نمود.

اعلامیه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه صومعه سرا

نماینده‌ مجلس شورای اسلامی که از بدو ورود به مجلس، حریم شریعت را پایمال می‌کند و با سکوت و در مواردی تایید عملی خود، بر اقدامات خلاف شرع بین صحه می‌گذارد، آیا صلاحیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی را دارد؟ با توجه به شکایات گسترده مردمی و گزارش تخلفات مختلف، از اعضای محترم شورای نگهبان انتظار داریم ضمن بررسی دقیق مستندات مربوطه، نسبت به برخورد قاطع متناسب اقدام فرمایند. از نمایندگان منتخب نیز انتظار داریم، در بررسی اعتبارنامه منتخبین خاطی این قبیل اقدامات سازمان‌یافته خلاف شرع را لحاظ فرمایند تا بعد از این شاهد این قبیل رفتارهای ضدارزشی نباشیم.

اینکه چنین امر خلاف شرعی در زمان دولت مدعی انقلابیگری و توسط نمایندگانی رخ دهد که در لیست نیروهای انقلابی و اصولگرا وجود دارد، تا کنون سابقه نداشته و چنین امری قابل قبول نیست و با چنین منتخبی، برای کنار گذاشتن وی باید اقدام شود.

این خلاف شرعی در دولت مدعی گشت ارشاد مدیران، در مقابل دفاع از شریعت مقدس، باید از تک تک مدیران و عوامل برگزاری این ماجرا باید باید دستگیر شده و پرونده قضایی برای اینها تشکلیل شود. بررسی شود که اگر این نماینده در طول دوران فعالیت های انتخاباتی اش چنین برنامه های نامشروعی را انجام داده و در آنها حضور داشته، باید به خاطر نداشتن باید محاکمه گردد.

 

یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

ارسال دیدگاه

enemad-logo