مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
اجازه نامه امام خمینی به آیت الله سید ابوطالب پیشوایی + سند بازنشر

اجازه نامه امام خمینی به آیت الله سید ابوطالب پیشوایی + سند

زمان : ۱۴ آبان ۱۳۴۰ / ۲۵ جمادی الاول ۱۳۸۱ مکان : قم موضوع : اجازه در امور حسبیه و شرعیه مخاطب : پیشوایی ، سیدابوطالب   بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین ، و الصلوه و السلام علی محمد و آله الطاهرین ، و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین . و بعد، جناب […]

یکشنبه 6 نوامبر 2016 - 00:05
حضرت امام خمینی

حضرت امام خمینی

زمان : ۱۴ آبان ۱۳۴۰ / ۲۵ جمادی الاول ۱۳۸۱

مکان : قم

موضوع : اجازه در امور حسبیه و شرعیه

مخاطب : پیشوایی ، سیدابوطالب
 
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین ، و الصلوه و السلام علی محمد و آله الطاهرین ، و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین .
و بعد، جناب مستطاب سیدالعلما الاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید ابوطالب پیشوایی – دامت افاضاته و کثر الله تعالی فی العلما امثاله – که از اعاظم اهل علم و جامع کرایم ظاهری و معنوی می باشند، از قبل حقیر مجازند در تصدی امور حسبیه و شرعیه که تصدی آن در عصر غیبت ولی امر – عجل الله تعالی فرجه الشریف – از مختصات فقیه جامع الشرایط است “فله – دام عمره – التصدی لما ذکر مع مراعاه الاحتیاط”؛ و نیز جناب معظم له مجازند در اخذ سهمین مبارکین و صرف در اعاشه خودشان در صورت احتیاج به نحو اقتصاد، و ایصال بقیه سهم سادات را به محل مقرر شرعی آن و صرف ثلث از بقیه سهم مبارک امام – علیه السلام – را در ترویج دیانت مقدسه و علو کلمه حق ، و ایصال بقیه را نزد حقیر برای صرف در حوزه مبارکه علمیه .
“و اوصیه – ایده الله تعالی – بما اوصی به السلف الصالح من ملازمه التقوی و التجنب عن الهوی و الاخذ بالاحتیاط فی الدین و الدنیا؛ و ارجو منه – دام بقائه – ان لاینسانی من صالح دعواته “؛ و السلام علیه و علی عبادالله الصالحین و رحمه الله و برکاته .
به تاریخ ۲۵ شهر جمادی الاولی ۱۳۸۱
روح الله الموسوی الخمینی
(صحیفه امام، ج۱، ص۶۷)

 

اجازه نامه امام خمینی به آیت الله پیشوایی در امور حسبیه-۱۴ آبان ۱۳۴۰ شمسی

اجازه نامه امام خمینی به آیت الله پیشوایی در امور حسبیه-۱۴ آبان ۱۳۴۰ شمسی

 

با تشکر از آقای سیدمجتبی پیشوایی، نوه آیت الله پیشوایی که تصاویر را برای رنگ ایمان ارسال کردند. تصویر امام (ره) امام خمینی از آلبوم شخصی مرحوم سید محمدعلی پیشوایی فرزند آیت الله پیشوایی انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo