مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
چهارمین ویژه نامه گیلان مجله مدرسه اسلامی علوم سیاسی منتشر شد

چهارمین ویژه نامه گیلان مجله مدرسه اسلامی علوم سیاسی منتشر شد

در این شماره که به مناسبت «چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» منتشر شده است مقالات و گفتارهای از: دکتر مظفـر نامـدار، حجت الاسلام مجتبی اشجری، جواد شفیعی ثابت، مجیـد رحمـانی، حجت الاسلام مرتضی عبداللهی، روح‌الله پوراسمـاعیلی، محمدرضا عوض نیا، اکبر محمدی پور و مهدی رئوف، میثـم عبداللهی، مهدی نقیبی و… منتشر شده است.

پنج‌شنبه 6 سپتامبر 2018 - 02:04

به گزارش ۸دی، چهارمین ویژه نامه‌ی گیلان مجله مدرسه اسلامی علوم سیاسی منتشر شد. در این شماره که به مناسبت «چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» منتشر شده است مقالات و گفتارهای از: دکتر مظفـر نامـدار، حجت الاسلام مجتبی اشجری، جواد شفیعی ثابت، مجیـد رحمـانی، حجت الاسلام مرتضی عبداللهی، روح‌الله پوراسمـاعیلی، محمدرضا عوض نیا، اکبر محمدی پور و مهدی رئوف، میثـم عبداللهی، دکتر سید احمد ذبیحی، سید امیـر علـوی، محمد رضـایی فرد، مهدی نقیبی منتشر شده است.

مجله مدرسه اسلامی علوم سیاسی – چهارمین ویژه نامه‌ی گیلان

عناوین گفتارهای منشر شده در این شماره عبارتست از: مطالبه گری انقلابی در دیوانسالاری سازش‌کارانه، پیشرفت عمرانی و اقتصادی گیلان چگونه محقق می‌شود؟ خلأهای حقوق شهروندی در استان گیلان، نگاهی به عمق راهبردی کاهش رشد جمعیت در گیلان و راه‌حل آن، تبیین توسعه از منظر گردشگری در شهر بندر انزلی، چهل سال مجاهدت انقلابی ملت، تطبیق مینیاتوری آرمان‌های نهضت جنگل با جمهوری اسلامی، نقش مردم گیلان در مبارزات نهضت امام خمینی – در سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۴، بازخوانی نقش جریان‌های سیاسی گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی، روزشمار انقلاب اسلامی در استان، مکتب ادبی مقاومت در گیلان و …

 همچنین در این مجله ۶۱ شهید گیلانی انقلاب اسلامی معرفی شده و به زندگی شهیدعلی انصاری پرداخته شده است. معرفی کتاب های آشنایی با مبارزان گیلانی انقلاب اسلامی و معرفی مجموعه های مردمی و منتخب تصاویر روزهای انقلاب در گیلان از دیگر بخش های این شماره است. 

 

تصویر شماره های اول تا سوم ویژه‌نامه گیلان مجله مدرسه اسلامی علوم سیاسی

مراکز توزیع ویژه‌نامه گیلان مدرسه اسلامی علوم سیاسی:

*رشت، خیابان ازادگان، میدان پاسداران (پل عراق)، مجتمع تجاری یزدچی، مرکز فرهنگی بهشت

*رشت، خیابان امام خمینی(ره)، جنب پاساژ سالار، کتابفروشی فرازمند

*تهران، خیابان انقلاب، کتاب‌فروشی کیهان

*قم، زنبیل آباد، نبش بلوار فردوسی، کتاب عماد

 

فراخوان موضوعی شماره آتی مجله:

پیرو انتشار شماره چهارم این ویژه نامه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در تلاش هستیم پنجمین شماره این ویژه نامه را در آذر ماه آتی نیز با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر نماییم.

از علاقه مندان دعوت بعمل می آید که مطلبی در قالب مقاله یا یاداشت در یکی از محورهای ذیل ارایه فرمایید:

۱. پیشینه پژوهی انقلاب اسلامی در استان گیلان و مبارزات انقلابی مردم گیلان در ادوار مختلف تاریخی

۲. بررسی مقایسه ای و تحلیلی عملکرد بخش های توسعه گیلان در دو دوره قبل و بعد از انقلاب (بهداشت، آموزش، عمران، صنعت، آب، برق، گاز و سایر خدمات عمومی و …)

۳. تحلیل و گزارش تخصصی حوزه های مختلف استان پس از انقلاب اسلامی

۴. ظرفیت های اقتصادی استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی

۵. ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی گیلان در چشم انداز کشور

 

مزید امتنان خواهیم بود عنوان و چکیده و یا متن کامل مطلب ارزشمندتان را تا ۱۵ آبان ماه آتی به شماره ذیل ارئه فرمایید.

ایمیل: mr.mrahmani@yahoo.com

ارسال دیدگاه

enemad-logo