مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 Apr 2024
محتوا
قهرمان واقعی / نظر رهبر انقلاب درباره سردار شهید حسین املاکی

قهرمان واقعی / نظر رهبر انقلاب درباره سردار شهید حسین املاکی

بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره سردار شهید حسین املاکی که در دیدار با جوانان استان گیلان در سفر ایشان به استان گیلان در سال ۱۳۸۰ بیان کردند را در زیر مشاهده میکنید: الگوی جوان لبنانی چه کسی است؟ حزب‌الله لبنان از کجا جوشید؟ او روی کدام سرزمین رویید؟ الگوی او شمایید. […]

چهارشنبه 6 ژوئن 2018 - 17:15

بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره سردار شهید حسین املاکی که در دیدار با جوانان استان گیلان در سفر ایشان به استان گیلان در سال ۱۳۸۰ بیان کردند را در زیر مشاهده میکنید:

الگوی جوان لبنانی چه کسی است؟ حزب‌الله لبنان از کجا جوشید؟ او روی کدام سرزمین رویید؟ الگوی او شمایید. او همین شعارهای شما را میدهد؛ همین کارهای شما را میکند؛ همان پیشانیبند شما را به پیشانیاش میبندد؛ مثل رژه نظامی بسیج، رژه میرود. بنابراین الگوی آن جوان، سرداران و رزمندگان شهیدی هستند که در خود گیلان امثال آنها را کم نداریم. آنها فداکاری و برای خدا حرف زدن و برای خدا کارکردن را از اینها یاد گرفتند. شهید املاکىِ شما -جانشین فرمانده لشکر گیلان- وقتی در میدان جنگ در معرض بمباران شیمیایی بود و بسیجىِ بغل دستش ماسک نداشت؛ او ماسک خودش را برداشت و به صورت بسیجىِ همراهش بست! قهرمان یعنی این. البته هر دو شهید شدند؛ اما این قهرمانی ماند؛ اینها که از بین نمیرود؛ «ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء»؛ اینها زنده‌اند؛ هم پیش خدا زنده‌اند، هم در دل ما و در فضای زندگی و ذهنیّت ما زنده‌اند. پدر شهیدی از همین شهرهای گیلانِ شما، وقتی جوانش را با گلوی بریده از جبهه برگرداندند، گلوی بریده بچه‌اش را بوسید؛ اما آه نکشید! اینها الگوست. این الگوها را از من و شما بگیرند و قدر این چهره‌ها را در چشم من و شما بشکنند، بعد به جایش الگوهای دروغین و جعلىِ خودشان را بیاورند؛ ارزشهای ما را بگیرند، ارزشهای خودشان را جایگزین کنند.[۱]

گفتنی است سردار شهید حسین املاکی معاون اطلاعات عملیات لشکر قدس گیلان بودند که جانشینی لشکر را نیز برعهده داشتند. او فرماندهی محبوب و مقتدر برای رزمندگان گیلان و مازندرانی در جبهه های جنوب و غرب کشور بود که خاطرات بسیاری از ایشان نقل شده است.

تاریخ شهادت: نهم فروردین ۶۷

شهادت: در اثر بمباران شیمیائی بعثی ها

مزار: گلزار شهدای لنگرود کولاک محله


[۱] . بیانات در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلّای رشت‌ ۱۳۸۰/۲/۱۲

ارسال دیدگاه

enemad-logo