مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
عکس هایی منتشر نشده از آیت الله خائفی

عکس هایی منتشر نشده از آیت الله خائفی

آیت الله خائفی از مفاخر استان گیلان و روحانی بزرگ این خطه در حوزه علمیه جهان تشیع است که همیشه و در تمامی مراحل، همراه انقلاب، امام و رهبری بوده است.

یکشنبه 7 ژوئن 2015 - 10:48

بعد از رحلت آیت الله العظمی بهجت فومنی، کسی که در حوزه علمیه قم در جایگاه بعد از ایشان قرار دارد حضرت آیت الله خائفی است. آیت الله خائفی از مفاخر استان گیلان و روحانی بزرگ این خطه در حوزه علمیه جهان تشیع است.

ایشان در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۰۹ ش در بندر انزلی به دنیا آمد. سال ها در حوزه علمیه قم درس خواند. وی از کسانی است که با رهبر فداییان اسلام شهید نواب صفوی ارتباط و همکاری داشت. با تبعید امام خمینی(ره) به نجف، آیت الله خائفی نیز که از شاگردان وی بود به نجف هجرت کرد. سال ها از درس امام و آیت الله خویی استفاده کرد. وی در نجف علاوه بر تدریس بالاترین سطوح دروس حوزوی؛ به فعالیت در نهضت امام خمینی نیز اشتغال داشت. سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشت و در حوزه علمیه قم به تدریس پرداخت. از اساتید برتر درس خارج فقه و اصول در قم است که در سال ۱۳۸۹ به عنوان استاد برتر حوزه علمیه قم نیز برگزیده شد. او از اعضای ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می باشد که به طور جدی در فتنه ۸۸ به حمایت از رهبری و ولایت فقیه پرداخت. ایشان بنا به امر رهبر معظم انقلاب، امامت جماعت دفتر رهبری را در قم بر عهده دارند. وی از کسانی است که قوه قضاییه مسائل جدید را از وی سوال می کند.بعد از وفات آیت الله بهجت بسیاری به نزد آیت الله خائفی رفتند تا ایشان مرجعیت را قبول کنند و رساله بدهند ولی ایشان وی که همیشه فراری از نام و مقام است این امر را نپذیرفت.

عکس هایی که برای اولین بار از ایشان منتشر می شود را با هم می بینیم:

با تشکر از آقای سیدمجتبی پیشوایی، نوه آیت الله پیشوایی که تصاویر را برای رنگ ایمان ارسال کردند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo