مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
مجلس هفتم آیت‌الله رودباری در آستان فاطمه اخری با سخنرانی آیت‌الله نظری منفرد +تصاویر

مجلس هفتم آیت‌الله رودباری در آستان فاطمه اخری با سخنرانی آیت‌الله نظری منفرد +تصاویر

در پی ارتحال عالم پرهیزگار مرحوم ‌آیت الله سیدمجتبی رودباری، مراسم بزرگداشتی هفتمین روز بعد از رحلت، برای آن عالم ربانی در حرم مطهر حضرت خواهر امام (ع) رشت با سخنرانی آیت الله نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم، و مداحی حاج احمد نیکبختیان در روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ شمسی، از ساعت ۱۷ با حضور علما و فضلای گیلانی و عموم مردم برگزار گردید.

پنج‌شنبه 7 آوریل 2022 - 12:00

 

 

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، در پی ارتحال عالم پرهیزگار مرحوم  ‌آیت الله سیدمجتبی رودباری، مراسم بزرگداشتی هفتمین روز بعد از رحلت، برای آن عالم ربانی در حرم مطهر حضرت خواهر امام (ع) رشت با سخنرانی آیت الله نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم، و مداحی حاج احمد نیکبختیان در روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ شمسی، از ساعت ۱۷ با حضور علما و فضلای گیلانی و عموم مردم برگزار گردید.

 آیت الله نظری منفرد با اشاره به منزلت ماه شعبان، اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه شعبان قرار داریم. در روایات ماه شعبان ماه آخر سال است چون سرنوشت انسان و جهان در شب قدر در ماه مبارک رمضان رقم می خورد، لذا ماه رمضان اول سال به شمار می آورد.

وی با اشاره به سرنوشت انسان تصریح کرد: هر انسان، آمدی و رفتی دارد و این آمدن و رفتن، تولد و مرگ نامیده می شود. این سرنوشت متعلق به همه موجودات است و مراحل زندگی انسان از کودکی تا کهنسالی است.

مهم این است که عمر را در چه راهی سپری می کنیم

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از عمر زمین ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سال می گذرد، اظهار کرد: اینکه چقدر از عمر زمین باقی مانده نمی دانیم، اما هم علم و هم قران می گوید بالاخره روزی به پایان می رسد. حظ و بهره ما از زمین نهایت ۷۰ تا ۸۰ سال است. عمر سرمایه است و لذا مهم این است چطور آن را هزینه کنیم تا سوداور باشد. این دفتر زندگی است که ما آن را کتاب می کنیم و می نویسیم و مهم این است که در این هیاهو پر زرق و برق فریب نخوریم چون بالاخره روزی عمرمان تمام می شود.

تفکر؛ نوری است بیدار کننده

آیت الله نظری منفرد با اشاره به اهمیت جایگاه تفکر خاطرنشان کرد: تفکر راهنمایی می کند. تفکر نور است و بیدار می کند. تفکر همان چیزی است که حر را از سپاه یزید جدا کرد. قدری فکر کنیم که در طول زندگی چه کردیم و چه می کنیم.

وی با اشاره به سه «ز» مهم بیان کرد: زمان مرگ، زمین مرگ و زمینه مرگ که این ها چیزهایی است که نمی دانیم و شاید لطف خداست که نمی دانیم. چون استرس و ناراحتی را به دنبال دارد، لذا بعضی چیزها جهلش مطلوب است. انسان باید حواسش جمع باشد چون مرگ دم دست است.

این استاد حوزه ادامه داد: خدا را حاضر بدانید، اگر باور داشته باشید، فریب نمی خورید و هیچ چیز جلوی مرگ را نمی گیرد. حتی حاذق ترین پزشک ها هم روزی می میرند و ما نمی دانیم چه می شود لذا باید اماده و مهیا شویم و بدانیم ماندگار نیستیم. ما به مرگ با دید منفی نگاه کردیم، اگر با دید مثبت بنگریم، تفاوت می کند‌. یاد مرگ آدم را اهل خیر و اهل کمک به همه می کند.

آیت الله نظری منفرد با اشاره به ارادتشان به مرحوم آیت الله رودباری تصریح کرد: بعد از مرحوم ایت الله بهجت، مرحوم آیت الله رودباری ممتاز بود چون وقتی انسان خدا باور و قیامت باور شد، جهت گیری اش فرق می کند. محبوبیت، ساده زیستی، مردمی بودن از ویژگی های برجسته ایشان بود. طبیعت و سرشت انسان، اینکونه آدم ها را دوست می دارد و فقدان شان ضایعه ای است. چقدر حوزه باید هزینه کند در زمینه علم و اخلاق برای تربیت رودباری ها.

گیلان استانی عالم پرور است

وی اضافه کرد: ما آمده ایم که آزمایش بشویم تا خوب ها مشخص شوند. ایشان اهل مسجد و حسینیه و روضه و کار خیر بود لذا انسان مختار است و اگر با مشعل عقل حرکت کرد، پشیمان نمی شود.

این استاد حوزه ضمن خواستار علو درجات برای این عالم فقید گیلانی و مسئلت صبر برای بازماندگان و مردم استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان در طول تاریخ از قدیمی ترین نقاطی است که به اسلام و اهل بیت (ع) گرویدند و عالم دوست بودند. گیلان استانی عالم پرور است و مردم عالم دوست و ولایتمداری دارد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo