مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
یادواره سردار حزب الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی در رشت برگزار شد+تصاویر

یادواره سردار حزب الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی در رشت برگزار شد+تصاویر

مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی در شهر رشت در روز شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ شمسی، از ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد امام رضا (ع) محله گلسار شهر رشت برگزار شد. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان، مداح حاج اسماعیل عموزاده و مجری لطفی بود.

دوشنبه 3 آوریل 2023 - 15:15

مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی در شهر رشت در روز شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ شمسی، از ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد امام رضا (ع) محله گلسار شهر رشت برگزار شد. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان، مداح حاج اسماعیل عموزاده و مجری لطفی بود. مراسم امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده بود و با روز ۱۰ رمضان المبارک ۱۴۴۴ق همراه شده بود و مردم و مسئولین بعد از افطار، در این مراسم شرکت کردند. 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شهید کریمی در خلوت و در جلوت یکی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید فرمودند او تمام مجاهدت‌ها و تلاش‌های خود را در مدت عمر کوتاه خویش انجام داد؛ لذا رفتار زیبای این شهید بزرگوار را باید در جامعه نشر داد.

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی با تبیین ابعاد شخصیتی این شهید، اظهار کرد: شهید کریمی با اینکه دادستان گیلان بود، ولی بسیار ساده زیست بود و همه زندگی خود را وقف زندگی دیگران کرده بود و از سختی‌ها و مشکلات مردم درد می‌کشید و برای حلشان از جان و دل تلاش می‌کرد.

وی افزود: این شهید از جنس مردم بود و با مردم همفکری می‌کرد، وی خلوت و جلوتش یکی بود، در خلوت کریمی بود و در جلوت کریمی، داد سرکشان را می‌گرفت و به داد مردمان می‌رسید.

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهید ابوالحسن کریمی، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید فرمودند که او تمام مجاهدت‌ها و تلاش‌های خود را در مدت عمر کوتاه خویش انجام داد، لذا رفتار زیبای این شهید بزرگوار را باید بین جامعه و جوانان نشر داد تا همه با زیبایی‌های یک انسان آشنا شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا خالق زیبایی‌ها بودند و راه کوتاه عشق و دلدادگی را برای وصل شدن به پروردگار پیدا کرده بودند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای خودسازی است و لحظات سحر از مبارک‌ترین لحظات است که خداوند در اختیار ما گذاشته است، زیرا در سحرگاه گوهر و جوهر قرآن به دست می‌آید.

وی افزود: از خواندن قرآن و دعای سحر در این ماه مبارک بیشتر بهرمند شویم و بیشتر درک کنیم تا خودمان هم بتوانیم خالق زیبایی‌ها باشیم.

حجت السلام خلیلی با اشاره به دعای سحر امام باقر علیه‌السلام گفت: انسان زیبایی‌هایی دارد و آن زیباییی که امام باقر علیه‌السلام در این دعا آورده در حقیقت همان زیبایی فطری انسان است که اگر زنان و مردان با عفت و رفتار نیکوی خود آن را به جای آورند، زیبایی می‌آفرینند و خداوند متعال نیز انسان را تحسین خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که شهید کریمی گفت: “ما میرویم تا ارزش‌ها بماند” بر عهده‌ی ما مسئولان است که از این زیبایی‌ها و ارزش‌ها پاسداری کنیم.

 

منبع: سایت خبری ۸ دی.

ارسال دیدگاه

enemad-logo