مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 Apr 2024
محتوا
پیام تسلیت آیت‌الله رمضانی در پی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی

پیام تسلیت آیت‌الله رمضانی در پی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی

آیت‌الله «رضا رمضانی» نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پی درگذشت استاد «احمد سمیعی» گیلانی، چهره ماندگار و پدر ویراستاری نوین ایران، در روز ۶ فروردین ۱۴۰۲ش پیام تسلیتی صادر کرد.

دوشنبه 27 مارس 2023 - 12:57

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله «رضا رمضانی» نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پی درگذشت استاد «احمد سمیعی» گیلانی، چهره ماندگار و پدر ویراستاری نوین ایران، در روز ۶ فروردین ۱۴۰۲ش پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

استان گیلان مأمن رشد ذخائر گرانبهای مفاخر کشور است که با عروج شان به دیار باقی جایگزینی نخواهند داشت.

استاد فقید احمد سمیعی گیلانی نوه شهید آیت الله العظمی حاج ملا محمد خمامی پس از ۱۰۲ سال زندگی، با کوله باری از علم و دانایی در تاریخ زرین کشور ماندگار شد و پرچم افتخارات گیلان را در قله‌های البرز برافراشت.

این استاد فرهیخته که بر سکوی اول ویراستاری کشور ایستاد، منشاء و مؤلف آثار فاخری شد که مرجع شیفتگان عرصه ادب و زبان فارسی است.

در اوایل دهه ۷۰ این کلام استاد در دانشگاه تربیت مدرس قم را بخاطر دارم که عشق به قبه نوارانی مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌ الله‌ علیها را دلیل انتخاب کرسی تدریس در این دانشگاه حکایت می کرد.

اینجانب ضایعه جبران‌ناپذیر فقدان این استاد فرزانه را به خاندان بزرگ سمیعی، اهالی قلم و دانایی کشور و مردم دیار علم پرور گیلان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان رحمت واسعه وجایگاه رفیع و منیع را برای شان مسئلت می‌نمایم.

رضا رمضانی

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

 

 

 

منبع: ابنا

https://fa.abna24.com/story/1354307

ارسال دیدگاه

enemad-logo