مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدرضا نونوار

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدرضا نونوار

مختصری از زندگی نامه شهید محمد رضا نو نوار  آسمان بار دگر داغ شقایق دارد                دشت در دشت زمین باغ شقایق دارد دیدم امروز شقایق بدنی سوخته داشت        و شهیدی که به تن پیرهن سوخته داشت شهید محمد رضا نو نوار در تاریخ ۲ مهر ماه سال ۱۳۳۷ […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:02

مختصری از زندگی نامه شهید محمد رضا نو نوار 

آسمان بار دگر داغ شقایق دارد                دشت در دشت زمین باغ شقایق دارد

دیدم امروز شقایق بدنی سوخته داشت        و شهیدی که به تن پیرهن سوخته داشت

شهید محمد رضا نو نوار در تاریخ ۲ مهر ماه سال ۱۳۳۷ در تهران پا به عرصه وجود گذاشت.کودکی بیش نبود که از دامان پر مهر مادر محروم شد و از همان آغاز طعم تلخ هجران و فراق را چشید اما این مساله موجب نشد که از تحصیل و تلاش باز بماند .تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه ادامه داد.  از طریق کارگری زندگی خود را تامین می کرد . مبارزه و حق طلب و تا حدی که توان و قدرت داشت از حق دفاع می کرد . مرگ پایان بخشی از زندگی و آغاز مرحله ای نوین و انتقال از محبس جهان طبیعت به بهشت برین که به وسعت  آسمانها و زمین است، می دانست ،می خواست در جوار خدای عظیمی که در تقرب به او هر کمالی حاصل است . مقام گزیند و مفهوم انا لله و انا الیه راجعون را به اثبات برساند و تحقق بخشد. آری او شهادت را با تمام وجودش پذیرفته بود و آن را با همه آگاهی منطق، شعور، بیداری و بصیرت خویش کسب کرده بود. برای او زندگی عقیده و جهاد بود و مبارزه با ظلم و جور. سرانجام در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۵۷ دعوت حق را لبیک گفت و به جوار رحمت الهی پیوست و جاودانه و ابدی گشت و برای همیشه در یاد و خاطره ها زنده شد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo