مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
گزارش: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو دیدار با مردم بندر انزلی و نیروهای مسلح استان-  ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰

گزارش: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو دیدار با مردم بندر انزلی و نیروهای مسلح استان- ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در سومین روز سفر به استان گیلان، در جمع پرشور دهها هزار نفر از مردم بندر انزلی تأکید کردند: جوهره نظام اسلامی ایمان و توکل به خدا و اتکا به ملت است و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر کوه استوار ایمان، اراده و بصیرت مردم، در هر عرصه یی با قدرت از حقوق خود و ملت ایران دفاع خواهد کرد

سه‌شنبه 26 آوریل 2011 - 17:30

خواب آشفته دشمن برای فاسد کردن جوانان ایران تعبیر ناشدنی است

• نسل جوان این کشور، همراه با نسل انقلاب مصمم است تا راه پرافتخار ایران را با راه اعتلای پرچم اسلام درهم آمیخته و تاآخر طی کند

• نیروهای مسلح باید مکمل یکدیگر باشند

• ملت ایران و نظام اسلامی اجازه نمی دهند به حقوقشان چه در دریا و چه در خشکی اندکی تعدی شود
• رهبرمعظم انقلاب از یگانهای نمونه ارتش، سپاه و بسیج سان دیدند

 

 

گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در سومین روز سفر به استان گیلان، در جمع پرشور دهها هزار نفر از مردم بندر انزلی تأکید کردند: جوهره نظام اسلامی ایمان و توکل به خدا و اتکا به ملت است و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر کوه استوار ایمان، اراده و بصیرت مردم، در هر عرصه یی با قدرت از حقوق خود و ملت ایران دفاع خواهد کرد. [شعار مردم]

رهبر معظم انقلاب با اشاره به موقعیت حساس و تعیین کننده ایران در جغرافیای سیاسی جهان تصریح کردند: دریای خزر بر اساس قوانین بین المللی متعلق به ۵ کشور ساحلی این دریاست و هیچ سلطه گری از هیچ نقطه دنیا حق ندارد در مسائل این دریا دخالت و اعمال نفوذ کند.

ایشان تعیین نظام حقوقی دریای خزر و روشن شدن چگونگی فعالیت و بهره برداری از امکانات و منابع فراوان این دریا را به توافق تمامی ۵ کشور ساحلی دریای خزر منوط دانستند و خاطرنشان کردند: اینگونه فعالیتها با ارتباطات و قراردادهای دوجانبه امکانپذیر نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت مطالبه و پیگیری حقوق ایران در بخش نفت و گاز در دریای خزر افزودند: همه می دانند که ملت ایران و نظام اسلامی اجازه نمی دهند به حقوقشان چه در دریا و چه در خشکی اندکی تعدی شود.

ایشان همچنین بر لزوم همکاری همه کشورهای ساحلی برای مقابله با آلودگی زیستی دریای خزر تأکید کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، آشنایی ملت ایران و مردم هر منقطه از کشور را با هویت و شناسنامه تاریخی خود ضروری خواندند و تصریح کردند: مردم بندر انزلی با مقاومت در برابر فشارهای رژیم پهلوی برای دین زدایی و ترویج فرهنگ غربی در این منطقه و نیز پایداری در برابر دستجات و گروهکهای وابسته به کمونیسم و شوروی سابق، هویت تاریخی خود یعنی ایمان و عشق به اسلام و اهل بیت (ع) را حفظ کردند و این نشانه قهرمانی این مردم مهربان، با استعداد، پرنشاط و مؤمن و انقلابی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به رسالت سنگین نسل جوان و کسانی که با این نسل سر و کار دارند، جوانان را به بصیرت و شناخت مسائل داخلی و خارجی توصیه کردند و افزودند: خواب آشفته دشمن برای فاسد کردن جوانان ایران، خوابی تعبیر ناشدنی است و نسل جوان این کشور همراه با نسلی که انقلاب را به پیروزی رساند، مصمم هستند که راه افتخار ایران را که با راه اعتلای پرچم اسلام در هم آمیخته است تا به آخر طی کنند.

ایشان با تأکید بر لزوم حل مسائل و مشکلات استان گیلان، ایجاد امکانات فرهنگی و گسترش فعالیتهای فرهنگی صحیح و منطقی را در این استان ضروری خواندند و ابراز امیدواری کردند مسؤولان کشور، استان گیلان را در کانون توجه خود قرار دهند.

 

 

رهبر معظم انقلاب در دیدار با یگانهای نمونه ارتش، سپاه و بسیج

مراسم سان و رژه مشترک یگانهای نمونه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی عصر پنجشنبه با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در مجموعه آموزشی، تخصصی منطقه چهارم دریایی در رشت برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به اعتماد ملت ایران به اقتدار و پشتکار مجموعه نیروهای مسلح، افزایش مستمر کارایی علمی و عملی را وظیفه اصلی نیروهای مسلح برشمردند.
فرمانده کل قوا با اشاره به حرکت ملموس نیروهای نظامی به سمت اعتلا و تقویت اقتدار دفاعی کشور تصریح کردند: نیروهای مسلح باید با توجه به مأموریتهای تعریف شده خود، به عنوان اجزای هماهنگ یک مجموعه، همکاری کنند و مکمل یکدیگر باشند.

ایشان استان گیلان را یک منطقه مرزی با ویژگیهای منحصر به فرد جغرافیایی طبیعی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با نظامی کردن دریای خزر، معتقد است این دریا باید کاملاً امن باشد تا بهره برداری از مواهب آن برای کشورهای ساحلی امکانپذیر باشد.فرمانده کل قوا در همین زمینه تأکید کردند البته حراست از منافع ملی نیازمند تقویت پشتوانه دفاعی در این منطقه است و نیروهای مسلح باید هر روز در راه اعتلای تواناییهای خود گام بردارند.

حضرت آیت الله خامنه ای، ایمان و شجاعت مردم استان گیلان و زنده بودن یاد شهیدانی همچون میرزا کوچک خان جنگلی و شهیدان عالیقدر نیروهای مسلح را عوامل نیرومند معنوی خواندند و افزودند: نیروهای مسلح باید انگیزه های معنوی و ایمانی خود را نیز هرچه بیشتر تقویت کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی علت اصلی خشم و هراس دشمنان ملت ایران را تأثیر انقلاب عظیم این ملت در بیداری دیگر ملتها خواندند و افزودند: ملت پرافتخار ایران، پیشوای روشن بینی و آگاهی بسیاری از ملتهای شرق جهان شده است

روزنامه ایران، شماره ۱۷۹۶ – سال هفتم – شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ ، صفحه اول و ستون خرداد ۱۸

ارسال دیدگاه

enemad-logo