مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید داریوش دانش پایه

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید داریوش دانش پایه

مختصری از زندگی نامه شهید داریوش دانش پایه   این غنچه گل، از چمن گمشدگان است                آلاله سرخ دامن گمشدگان است جاوید ترین قصه نا گفته هستی                     شیرین سخنی از دهن گمشدگان است شهید داریوش دانش پایه در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۲۸ در شهرستان سنندج دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا ششم […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:16

مختصری از زندگی نامه شهید داریوش دانش پایه  

این غنچه گل، از چمن گمشدگان است                آلاله سرخ دامن گمشدگان است

جاوید ترین قصه نا گفته هستی                     شیرین سخنی از دهن گمشدگان است

شهید داریوش دانش پایه در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۲۸ در شهرستان سنندج دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا ششم متوسطه ادامه داد و سپس به عنوان راننده مشغول به کار شد. خلقی نیکو داشت و طبعی کریم ،با گذشت و فداکار متواضع و فروتن و صبور و بردبار بود و به وابستگیها و تعلقات دنیایی بی توجه بود. وقتی کسی او را می دید ،به راحتی می فهمید که او از اهالی این کره خاکی نیست و باید خیلی زود محمل خویش را بر بندد و از این جهان فانی سفر کند. او عاشق جمال الهی شده بود و از عشق دین ،جان عزیز خود را فدای حق کرد و شربت عشق الهی را نوشید .شهادت را با جان و دل پذیرفت. سرانجام در تاریخ ۱۷ شهریور در سال ۵۷ هنگامی که همگام با ملت ایران ، در تظاهرات جمعه خونین میدان شهدا ( ژاله سابق) به در جه رفیع شهادت نائل شد و روح پاکش از قفس تن پرواز کرد و به لقاا… پیوست. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo