مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید داوود راحمی پور مقدم

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید داوود راحمی پور مقدم

مختصری از زندگی نامه شهید داوود راحمی پور مقدم   حریم عشق را در گه بسی بالاتر از عقلست           کسی آن آستان بوسد که جان در آستین دارد شهید داود راحمی مقدم در تاریخ ۱۶ دی ماه ۳۸ در خانواده ای مسلمان و زحمتکش در تهران پا به عرصه وجود نهاد . از همان ابتدای […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:23

مختصری از زندگی نامه شهید داوود راحمی پور مقدم  

حریم عشق را در گه بسی بالاتر از عقلست           کسی آن آستان بوسد که جان در آستین دارد

شهید داود راحمی مقدم در تاریخ ۱۶ دی ماه ۳۸ در خانواده ای مسلمان و زحمتکش در تهران پا به عرصه وجود نهاد . از همان ابتدای کودکی طرفدار حق بود و با تبعیض و بی عدالتی مخالف بود . در رفتارش عدالت را در مورد همه رعایت می کرد. مهربان و رئوف بود و هرگز کسی را از خود نمی رنجانید .همواره در راه خدمت به مردم سعی و تلاش می کرد و اگر کسی از او تقاضای کمک می کرد . فورا به یاری او می شتافت . از نظر تحصیلی دانش آموزی کوشا ،باهوش و با استعداد بود و دوره دبستان را با معدل بالا طی کرد. در دوره  دبیرستان با مسائل مذهبی آشنا گردید و همزمان با درس خواندن برای کمک به تامین معاش مشغول به کار شد . پس از شنیدن نغمه ها و آوای خوش آیند انقلاب همصدا با امت قهرمان ایران برای از بین بردن ظلم و ستم حکومت پهلوی فریاد خشم خود را بر سر ظالمان و ستمگران زمان کشید و در راهپیماییها و تظاهرات شرکت فعال داشت. روزهای آخر رژیم طاغوتی بود ،هنگام تصرف کلانتری نارمک در تهرن در تاریخ ۲۳ بهمن ۵۷ در حالی که تکبیر گویان یکی از پایگاههای طاغوت نزدیک میشد گلوله ای به قلب مالامال از عشق به امام  و انقلاب او اصابت کرد و به فیض شهادت نائل گشت و افلاکی شد و مانند عاشقی سبک روح ،پرنده تر از مرغان هوایی به معبودش پیوست. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo