مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید شهرام طلوعی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید شهرام طلوعی

مختصری از زندگی نامه شهید شهرام طلوعی  منزل عشق از جهانی دیگر است            مرد عاشق را نشانی دیگر است شهید شهرام طلوعی درتاریخ ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۳۸ در خانواده ای زحمتکش و متدین در روستای لولمان از توابع شهرستان فومن پا به عرصه وجود نهاد  . دوران کودکی خود را در محیطی پاک، سرسبز […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:37

مختصری از زندگی نامه شهید شهرام طلوعی 

منزل عشق از جهانی دیگر است            مرد عاشق را نشانی دیگر است

شهید شهرام طلوعی درتاریخ ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۳۸ در خانواده ای زحمتکش و متدین در روستای لولمان از توابع شهرستان فومن پا به عرصه وجود نهاد  . دوران کودکی خود را در محیطی پاک، سرسبز و با صفا و پرطراوت سپری کرد و در دامن پدر و مادری مهربان و دلسوز پرورش یافت. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی  در زادگاهش برای ادامه تحصیل به صومعه سرا رفت. فردی مودب و با وقار بود و به واسطه تربیت صحیح به پدر و مادرش بسیار احترام می گذاشت و نصایح آنان را با جان و دل می پذیرفت و به همین دلیل  از محبوبیت خاصی در نزد آشنایان برخوردار بود. در اوان جوانی زمزمه های آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی را به رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) شنید و مانند  دیگر دلاوران و فرزندان میرزا کوچک جنگلی علیه رژیم منحوس پهلوی قیام کرد و در تظاهرات و راهپیمایی ها نقش موثر و چشمگیری داشت . سرانجام بر اثر اصابت گلوله عمال رژیم پهلوی به پیشانی او در تاریخ ۹ دی ماه سال ۵۷ شهد شیرین شهادت را نوشید  و از تنگنای هستی  رست و با جان جهاد یگانه شد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo