مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید غلامرضا پورکریم

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید غلامرضا پورکریم

مختصری از زندگی نامه شهید غلام رضا پور کریم   شهید غلام رضا پور کریم در سال ۱۳۳۱ در تهران پا به عرصه وجود نهاد . دوران تحصیل خود را تا پایه ششم ابتدایی با موفقیت گذرانید . اخلاق و رفتارش بسیار خوب بود . همه او را دوست داشتند. نسبت به هم دلسوز و […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:42

مختصری از زندگی نامه شهید غلام رضا پور کریم  

شهید غلام رضا پور کریم در سال ۱۳۳۱ در تهران پا به عرصه وجود نهاد . دوران تحصیل خود را تا پایه ششم ابتدایی با موفقیت گذرانید . اخلاق و رفتارش بسیار خوب بود . همه او را دوست داشتند. نسبت به هم دلسوز و مهربان بود و اگر کسی از او درخواستی می کرد ، با جان و دل و با تمام وجود آن کار را برای او انجام می داد . با همین روحیات بود که در سال ۵۷ با اوج رسیدن تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی همگام با سایر مردم مبارز و دلاور ایران به مقابله با رژیم منحوس پهلوی پرداخت. او فهمیده بود که در نتوانستن نیز بایستن هست و شهید مثل اعلای انسان زنده و عاشق و آگاه است . غلام رضا راه خود را شناخته بود و می دانست که برای رسیدن به خدا باید بار بلا بکشد و جرعه محنت نوش کندو جان بر کف نهد . پس از این درک و دریافت دیگر نتوانست این دنیای فانی را بر تابد . بنابراین در روز جمعه ۸ دی ماه سال۵۷ بر اثر تیر اندازی دژخیمان مزدور رژیم پهلوی و اصابت تیر به پیشانی وی دعوت حق را لبیک گفت و پیشانی بر خاک عزت سائید و برای همیشه تاریخ جاودان ماند. روحش شاد یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo