مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدصادق بیابانگردی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدصادق بیابانگردی

مختصری از زندگی نامه شهید محمد صادق بیابانگردی  هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق                ثبت است بر جریده عالم دوام ما شهید محمد صادق بیابانگردی روز ۶ خرداد سال ۱۳۲۶ چشم به جهان گشود . در کودکی پدر خود را از دست داد و گرد یتیمی بر سرش نشست . به ناچار ترک […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:04

مختصری از زندگی نامه شهید محمد صادق بیابانگردی 

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق                ثبت است بر جریده عالم دوام ما

شهید محمد صادق بیابانگردی روز ۶ خرداد سال ۱۳۲۶ چشم به جهان گشود . در کودکی پدر خود را از دست داد و گرد یتیمی بر سرش نشست . به ناچار ترک تحصیل کرد و سرپرستی خانواده را بر عهده گرفت و بسیار مهربان و رئوف بود و علاقه خاصی به خانواده و مردم داشت . تعلقات و وابستگیهای دنیوی را رها کرده بود و فقط به معبود حقیقی اش می اندیشید. اوایل انقلاب که مردم با کمبود سوخت مواجه بودند به مردم کمک می کرد . در جریان حرکتهای انقلابی و تظاهرات مردمی راننده اتوبوس بود . وقتی به تهران می رفت در راهپیمایی شرکت می کرد. آری او عاشق شده بود . عاشقی پاکباز که صفا و یکرنگی سراسر وجودش را فرا گرفت و همانند روانه ای عاشق پر زنان به جانب دوست شتافت و با دیدن نوری از انوار الهی مستانه و عاشقانه خود را بر آن نور زد و جان خود را نثار معشوق ازلی کرد. و سرانجام غروب ۲۲ بهمن سال ۵۷ در حالی که همراه مردم انقلابی رشت جهت تسخیر کلانتری ۳ رشت رفته بود توسط گارد شاهنشاهی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان به فیض عظیم شهادت نائل گردید. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo