مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمود رضا بابایی پور

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمود رضا بابایی پور

مختصری از زندگی نامه شهید محمود رضا بابایی پور  عاشق آن باشد که چون آتش بود          گرم رو سوزنده و سرکش بود عاقبت اندیش نبود یک زمان             درکشد خوش بر آتش صد جهان شهید محمود رضا بابایی پور در سال ۱۳۳۳ در شهرستان لنگرود به دنیا آمد . پدرش مردی شریف و مومن و مادرش […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:16

مختصری از زندگی نامه شهید محمود رضا بابایی پور 

عاشق آن باشد که چون آتش بود          گرم رو سوزنده و سرکش بود

عاقبت اندیش نبود یک زمان             درکشد خوش بر آتش صد جهان

شهید محمود رضا بابایی پور در سال ۱۳۳۳ در شهرستان لنگرود به دنیا آمد . پدرش مردی شریف و مومن و مادرش از خانواده ای روحانی و متدین بود او نیز با توجه به اینکه در چنین خانواده ای پرورش یافته بود بسیار مهربان و خوشرو و در نزد همه عزیز و محترم بود. به همین جهت نزد اقوام و آشنایان از محبوبیت خاصی برخوردار بود. در دوره نوجوانی پدرش را از دست داد و این مصیبت برای بسیاری سنگین بود. فردی باهوش و با استعداد بود و مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت گذراند و در رشته علوم اجتماعی و تعاون دانشگاه تهران پذیرفته شد و همزمان با تحصیل برای تامین مخارج زندگی خود کار هم می کرد و به تدریس خصوصی مشغول بود. او از رژیم پهلوی متنفر بود و همواره به نوجوانان سفارش می کرد که درس بخوانند تا در آینده با دست خودشان مملکت را بسازند و دیگر نیازی به کمک افراد خارجی که هدفشان جز بهره کشی از مردم مظلوم ایران نبود ،نداشته باشیم. با شروع انقلاب دانشگاه را ترک کرد و به پخش و توزیع اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و در جهت آگاه کردن مردم از ظلم و ستم حاکم از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و به همه توصیه می کرد که از مرگ نترسید ؛مرگ بهتر از زندگی است.

بخوانید و بدانید که با توکل به خداوند یگانه پیروز می شوید. سرانجام در روز ۱۰ دی ماه سال ۱۳۵۷ در راهپیمایی عظیم مردم لنگرود علیه حکومت ستم شاهی بر اثر اصابت تیر به فیض شهادت نائل شد و خون پاک خویش را در راه حق طلبی و حق دوستی نثار کرد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo