مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید نادر حاجی عباسی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید نادر حاجی عباسی

مختصری از زندگی نامه شهید نادر حاجی عباسی  هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق                   ثبت است بر  جریده عالم دوام ما شهید نادرحاجی عباسی در سال ۱۳۳۹ در شهر مرزی آستارا متولد شد. از کودکی علاقه شدیدی به گرفتن روزه داشت و به خواندن نماز هم مقید بود و گرایش زیادی به مجالس […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:27

مختصری از زندگی نامه شهید نادر حاجی عباسی 

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق                   ثبت است بر  جریده عالم دوام ما

شهید نادرحاجی عباسی در سال ۱۳۳۹ در شهر مرزی آستارا متولد شد. از کودکی علاقه شدیدی به گرفتن روزه داشت و به خواندن نماز هم مقید بود و گرایش زیادی به مجالس مذهبی داشت و برای شرکت در مراسم مذهبی مسجد شور و شوق عجیبی داشت و به ترتیل قرآن تسلط داشت . در محیط منزل هم به دلیل بیماری پدرش همیشه در کار کشاورزی به مادرش کمک می کرد. سال ۵۷ اوایل انقلاب دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود و در دبیرستان حکیم نظامی سابق آستارا تحصیل می کرد. نیروهای ارتشی و نظامی حکومت شاه مخلوع پاسگاههای مرزی را رها کرده ،متواری شده بود. عده ای از جوانان انقلابی شهر به  اتفاق حجه السلام لنکرانی و یکی دیگر از روحانیون شهر تصمیم گرفتند که از پاسگاههای مرزی پاسداری و حفاظت کنند. شهید حاجی عباسی هم همراه چند تن از دوستانش به پاسگاه قنبر محله در نزدیکی مرز یاران و شوروی سابق رفت و در آنجا به فیض شهادت نائل شد و نامش به عنوان اولین شهید شهرستان آستارا ثبت شد. روحش شاد یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo