مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید جبار جباری

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید جبار جباری

مختصری از زندگی شهید جبارجباری شهید جبار جباری در تاریخ ۱۲/۸/۱۳۳۳ در میان خانواده ای مستضعف و زحمتکش در شهرستان بابلسر دیده به جهان گشود.هنوز چند سالی از تولدش نگذشته بود که پدر را از دست داد و مادر با زحمات فراوان در بزرگ نمودن شهید و دو خواهرش با کارگری زندگی را اداره می […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:13

مختصری از زندگی شهید جبارجباری

شهید جبار جباری در تاریخ ۱۲/۸/۱۳۳۳ در میان خانواده ای مستضعف و زحمتکش در شهرستان بابلسر دیده به جهان گشود.هنوز چند سالی از تولدش نگذشته بود که پدر را از دست داد و مادر با زحمات فراوان در بزرگ نمودن شهید و دو خواهرش با کارگری زندگی را اداره می کرد.

شهید در دوران ابتدایی بود که مهر و محبت مادری نیز از آنان سلب گردید و مادر نیز به دیار باقی رفت و شهید ماند و دو خواهر یتیمش. با توجه به اینکه از حمایت خانواده پدری بهره می جست اما شهید از کودکی وارد بازار گردید و با سن کم خود در اداره زندگی خود و خواهرانش کمک میکرد. با همه مشکلات و سختیها نتوانست تا ششم ابتدایی درس بخواند و بعد از آن دیگر از ادامه تحصیل محروم گردید رنج و بدبختی خانواده و تبعیض فراوان جامعه طاغوتی شهید را فردی آبدیده کرده بود. با کار در کارگاههای خیاطی توانست خود در این صنعت به استادی برسد و پس از مدتی جهت کار به تهران رفت و در آنجا مشغول بکار شد و توانست خواهرانش را به زندگی برساند و خود نیز در سال ۵۶ ازدواج نمود و ثمره ازدواجش دختری است که از او به یادگار مانده است.

او در تهران زندگی میکرد که نغمه های دلنشین انقلاب را شنید و همگام با مردم قهرمان تهران در تظاهرات شرکت می کرد تا بتواند رژیم مستبد و ظالم ستمشاهی را ساقط و پایه های حکومت اسلام را بنیان نهند در همین رابطه زمانیکه حضرت امام  خمینی (س) دستور فتح پادگانها را داده بودند شهید به اتفاق جمعی از دوستان جهت تصرف پادگان ودریافت اسلحه را داشتند که در تاریخ ۲۱/۱۱/۵۷ به شهادت می رسد و پیکر پاکش پس از دو روز بوسیله خانواده در سردخانه بهشت زهرا شناسایی و در آن مکان با دیگر یاران شهیدش به خاک سپرده می شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo