مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد مهدی راهنما

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد مهدی راهنما

مختصری از زندگی شهید محمد مهدی راهنما  بحریست بحر عشق که هیچکس کناره نیست        آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست آن دم که دل به عشق دهی خوش بود               در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست شهید محمد مهدی راهنما در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۱ در روستای چوبر فومن به دنیا آمد […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:09

مختصری از زندگی شهید محمد مهدی راهنما 

بحریست بحر عشق که هیچکس کناره نیست        آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست

آن دم که دل به عشق دهی خوش بود               در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

شهید محمد مهدی راهنما در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۱ در روستای چوبر فومن به دنیا آمد . از کودکی علاقه وافری به خانواده اهل بیت (ع) و هر سال در مراسم عزاداری واقعه عاشورا شرکت فعالانه داشت و نقش موثری در برگزاری این مراسم داشت. او درس آزادگی و جوانمردی و مردانگی را در مکتب سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدا… الحسین (ع) آموخته بود ،همواره در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می کرد و طرفدار حق و حقیقت بود . هیچگاه کسی را از خود آزرده نساخت و نسبت به همه مهربان و دلسوز بود . همه دوستان و آشنایان او را دوست داشتند و برای او احترام خاصی قائل بودند. شهید راهنما از دوره نوجوانی برای کار به تهران رفت و در کارگاه خیاطی مشغول به کار شد. پس از آنکه انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت به جمع انقلابیون پیوست و در همه راهپیمایی و تظاهرات شرکت می کرد. سرانجام در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۵۷ هنگام تسخیر پادگان جی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و رسالت عظیم الهی خود را به انجام رساند. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo