مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید مراد بلال‌زاده

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید مراد بلال‌زاده

مختصری از زندگی شهید مراد بلال‌زاده  «مراد»، فرزند محمد حسن که نام خانوادگیش «بلال زاده» بود یکی دیگر از شهدای نیروی انتظامی گیلان است، که در چهارم شهریور ماه سال۱۳۴۰ در شهرستان رشت، دیده به جهان گشود. فضای معنوی درون خانه و خانواده او که از عشق و اعتقاد به دین و ایمان و مذهب […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:21

مختصری از زندگی شهید مراد بلال‌زاده 

«مراد»، فرزند محمد حسن که نام خانوادگیش «بلال زاده» بود یکی دیگر از شهدای نیروی انتظامی گیلان است، که در چهارم شهریور ماه سال۱۳۴۰ در شهرستان رشت، دیده به جهان گشود.

فضای معنوی درون خانه و خانواده او که از عشق و اعتقاد به دین و ایمان و مذهب و مقدسات، سرچشمه می گرفت او را هدایت کرد تا توانست به وظیفه خویش که همانا حفظ امانتها و ارزشهای الهی و حرکت در مسیر خدا و تحصیل رضایت او تا دست یافتن به جوار رحمت و لطف حضرتش می باشد به خوبی عمل نماید.

از این رو نه تنها از همه کسانی که در این زمینه یاریش داده بودند بی نهایت سپاسگزار بود و از خدا می خواست که توفیقشان دهد و یاریشان نماید که خود نیز پیوسته خوشحال بود و خداوند مهربان را نسبت به این عنایت شکر می نمود و سپاس می گفت.

همان عشقی که آرام آرام او را در انجام وظیفه مطلوب کمک می نمود و نیرو می داد باعث شده بود که در مسیر کسب هنر و کمال و عزت نیز پیش افتاده و بتواند به مدارجی نظیر: موفقیت در سنگر تحصیل علم و دانش که تا سال سوم دبیرستان پیش آمده بود و همچنین تلاش در جهت آسایش خانواده و دیگران که باعث شده بود نه تنها در بین خانواده که در و همسایه و دوست و آشنا نیز با دیده محبت و احترام به او نگاه کنند و دوستش بدارند دست یابد ، پاسخ مثبت دادن به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، از کمالات دیگر مراد بود و در این راستا بود که در جهت همگامی و همراهی با مردم در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی از پخش و توزیع اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) گرفته تا شرکت فعال و پر جنب و جوش در تظاهرات و راهپیماییها از هیچ کوششی باز نمانده و نایستد.

و بالاخره عضویت در کمیته و نگهبانی از اماکن و مناطق در روزهای آغازین شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی ایران که در این راستا به تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۵۷ منجر به شهادتش شد، از افتخارات و مدارج دیگری است که به آن نایل آمد و باعث شد که برای همیشه در زمره شهدای نیروی انتظامی نیرویی که به حفظ و حراست از ارزشهای اسلامی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ایجاد امنیت و آرامش و حفظ و تعادل نظم و انضباط اجتماعی کمر بسته و قامت برافراشته است، نامش ثبت شده و جاودانه گردد!

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

ارسال دیدگاه

enemad-logo