مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید هادی مهرآزاد صابر

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید هادی مهرآزاد صابر

شهید مهرآزاد صابر همزمان با دستور امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان ها از محل سربازی خود یعنی شهر سیرجان فرار کرد و در این میان مورد اصابت گلوله مزدوران رژیم پهلوی قرار گرفت و در تاریخ ۲۸ خرداد ۵۷ به درجه رفیع شهادت نایل آمد

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:35

شهید هادی مهر آزاد صابر فرزند اسماعیل در اول اردیبهشت ۱۳۳۲ در شهرستان رشت متولد شد. دوران کودکی و تحصیل خویش را در رشت سپری کرد و توانست مدرک دیپلم خود را در رشته تجربی کسب نماید.

آنگاه در تلاطم زندگی، دعوت معشوقش را پذیرفت و از امانت رهانیده شد و جوار ملکوت اعلا را برای مرحله دوم زندگی خود انتخاب نمود. صلا بت  و ایمانش روایت گر حکایت زندگی سراسر افتخار اوست.

طراوت و شادابی و سرسبزی عشقی که در اندیشه و حرکات هادی مشهود بود و همگان از آن برخوردار بودند از دامان خانواده اش که پایبند به دین و مذهب بودند سرچشمه می گرفت. او همزمان با دستور امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان ها از محل سربازی خود یعنی شهر سیرجان فرار کرد و در این میان مورد اصابت گلوله مزدوران رژیم پهلوی قرار گرفت و در تاریخ ۲۸ خرداد ۵۷ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مزار وی در گلزار شهدای شهر رشت می باشد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo