مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید وحید مهر ساده

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید وحید مهر ساده

مختصری از زندگی نامه شهید وحید مهر ساده  شرح عشق از من بگویم بر دوام            صد قیامت بگذرد وان ناتمام در نگنجد عشق در گفت و شنید           عشق دریاییست قعرش ناپدید شهید وحید مهر ساده در تاریخ ۷ آذر ماه سال ۱۳۳۷ در شهر تهران دیده به جهان گشود . با به دنیا آمدن این […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:33

مختصری از زندگی نامه شهید وحید مهر ساده 

شرح عشق از من بگویم بر دوام            صد قیامت بگذرد وان ناتمام

در نگنجد عشق در گفت و شنید           عشق دریاییست قعرش ناپدید

شهید وحید مهر ساده در تاریخ ۷ آذر ماه سال ۱۳۳۷ در شهر تهران دیده به جهان گشود . با به دنیا آمدن این نوزاد خوشرو شادی خانواده دو چندان شد . از کودکی بسیار باهوش و زرنگ بود .به پدر و مادرش احترام می گذاشت و همواره سعی می کرد آنها را از خود راضی نگهدارد. مراحل تحصیلی را تا مقطع دیپلم با موفقیت به پایان رساند و سپس عازم خدمت مقدس سربازی شد و جز سربازان گارد بود . با اوج گیری انقلابی اسلامی به فرمان امام خمینی (ره ) از پادگان فرار کرد و به خیل تظاهرکنندگان علیه رژیم منحوس پهلوی پیوست . پس از مدتی شناسایی شد و در تاریخ ۸ اسفند سال ۵۷ در تهران (شمس آباد- میدان ولیعصر ) ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل گردید و روح پاکش به آسمان در جوار رحمت الهی پرواز کرد و وضوی نماز عشق را با خون پاک خود گرفت و رستگار شد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد .

ارسال دیدگاه

enemad-logo