مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 Apr 2024
محتوا
دکتر کوشکی در نشست علمی روایت جنگل: شناخت شخصیت میرزا کوچک جنگلی سیراب کننده تشنگی هویتی نسل فعلی است

دکتر کوشکی در نشست علمی روایت جنگل: شناخت شخصیت میرزا کوچک جنگلی سیراب کننده تشنگی هویتی نسل فعلی است

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با بیان اینکه میرزا کوچک پایبندی بر استقلال ایران را تکلیف خود می‌داند، گفت: او در سخنرانی خود از آرمان‌های بشری سخن می‌گوید و ارزش‌های خود را برای تمام بشریت خواستار است؛ این دیدگاه می‌تواند سیراب کننده تشنگی هویتی نسل فعلی باشد.

جمعه 26 نوامبر 2021 - 19:00

 

به گزارش خبرنگار ۸دی، دکتر محمدصادق کوشکی پیش از ظهر امروز، پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰، در نشست علمی درباره نهضت جنگل، توسط حوزه هنری گیلان با عنوان «از ایده‌پردازی تا فعالیت فرهنگی در تبین نهضت جنگل» در پژوهشگاه گیلان شناسی برگزار شد با بیان اینکه هویت به معنای آن است که یک ملت نسبت به خود و توانمندی‌هایشان آگاهی داشته باشند گفت: هویت ناممکن را برای انسان ممکن می‌کند و اگر نباشد داشته های انسان نابود می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هویت ساختنی نیست بلکه باید آن را شناخت افزود: شناخت هویت منجر به شناخت توانمندی‌ها و بهره گیری از آن در جهت رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه مشکلات هر استان باید توسط اهالی آن منطقه حل شود تصریح کرد: برای ارتقاء کیفیت زندگی باید هویت خود را بازسازی و بازشناسی کنیم.

کوشکی ادامه داد: اگر امروز از کیفیت صورت بندی شهر و دولت ناراضی هستیم باید این پرسش را مطرح کنیم که آیا به مردم برای شناخت هویتشان کمک کرده ایم و چقدر نسبت به هویت خود شناخت داریم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سالهاست که کشور و ملت ما غرق در مشکلات واحدی هستند و مشکلات امروزی مشابه مشکلات صدها سال قبل است بیان کرد: از یک مقطعی در تاریخ هویت خود را گم کردیم.

میرزا کوچک نه تنها بخشی از هویت گیلان و ایران بلکه بخشی از هویت جهان است

وی با اشاره به اینکه میرزا کوچک نه تنها بخشی از هویت گیلان و ایران بلکه بخشی از هویت جهان نیز است تصریح کرد: مسائلی که میرزای جنگلی با آن رو به رو بوده دقیقا مشکلاتی است که امروزه با آن مواجه هستیم و سوالات ذهنی ما سوالات وی نیز بوده است لذا می‌توان پاسخ و عملکرد وی را الگو قرار داد.

میرزا پایبندی بر استقلال ایران را تکلیف خود می‌داند

کوشکی با اشاره به پاسخ میرزای جنگلی به یکی از منتقدانش گفت: میرزا ادامه مسیر مقاومت و پایبندی بر استقلال ایران را تکلیف خود می‌داند و ناملایمات جهانی و حتی عدم وفاداری طیف زیادی از مردم به وی برایش اهمیت نداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه پر استفاده ترین شعار در سال‌های انقلاب، استقلال بوده است افزود: کلمه استقلال رمز موفقیت کشور از دیدگاه میرزا کوچک و امام خمینی بوده است و به همین دلیل این بزرگان از سوی قدرت‌های شرق و غرب ضربه خوردند.

وی با بیان اینکه باور به استقلال موجب پیشرفت‌های زیادی برای کشور شده است خاطرنشان کرد: یکی از پررنگترین مشکلات ما بی کیفیتی محصولات حوزه های مختلف است و راه علاج آن نیز شناخت هویت است.

ملتی که هویت خود را بشناسد، شأن خود را حفظ می کند

کوشکی ادامه داد: ملتی که هویت خود را بشناسد، شأن خود را پیش کسی پایین نمی‌آورد، در زندگی روزمره تن به پستی نمی‌دهد و به ظواهر اهمیت نمی‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران هفتمین واردکننده لوازم آرایشی است گفت: میزان مصرف لوازم آرایشی ایران از کشور ۱۲۰ میلیونی ژاپن و از فرانسه ای که سازنده محصولات آرایشی است بیشتر بوده که دلیل آن اهمیت بیش از حد به ظاهر و بدن است.

جبران خلاء هویتی با شناخت خود حاصل می‌شود

وی با بیان اینکه چون هویت نداریم سراغ تجمل و ظواهر حتی به قیمت چپاول بیت المال می‌رویم عنوان کرد: جبران خلاء هویتی با شناخت خود حاصل می‌شود و رفتن به گذشته به معنای مهندسی اموات نیست بلکه به منظور شناخت هویت است‌.

کوشکی تصریح کرد: رفتن سراغ چهره هایی مانند میرزا کوچک جنگلی به معنای رفتن سراغ هویت و پیدا کردن پاسخ برای سوالات و مشکلات امروزی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه میرزا کوچک خان پس از اولین فتح خود، سخنرانی دارد که مشابه سخنان امام (ره) است افزود: میرزا در این سخنرانی از آرمان‌های بشری سخن می‌گوید و ارزش‌های خود را برای تمام بشریت خواستار است و این دیدگاه می‌تواند سیراب کننده تشنگی هویتی نسل فعلی باشد.

 

 

 

منبع: https://www.8deynews.com/633433/

ارسال دیدگاه

enemad-logo