مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید بهمن یوسفی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید بهمن یوسفی

مختصری از زندگی نامه شهید بهمن یوسفی    شهید بهمن یوسفی در سال ۱۳۲۴ در شهر منجیل به دنیا آمد . تحصیلات خود را تا کلاس ششم ابتدایی گذراند و سپس برای امرار معاش به کار پرداخت . پس از مدتی به استخدام شهرداری منجیل درآمد. او فردی مهربان  و دلسوز و دارای خصوصیات اخلاقی […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 12:24


مختصری از زندگی نامه شهید بهمن یوسفی   

شهید بهمن یوسفی در سال ۱۳۲۴ در شهر منجیل به دنیا آمد . تحصیلات خود را تا کلاس ششم ابتدایی گذراند و سپس برای امرار معاش به کار پرداخت . پس از مدتی به استخدام شهرداری منجیل درآمد. او فردی مهربان  و دلسوز و دارای خصوصیات اخلاقی بسیار عالی بود. به مولایش سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدا… الحسین(ع) عشق می ورزید و هر سال در مراسم عزاداری عاشورا درس مردانگی و آزادی می آموخت و علاقه خود را به مرادش ابراز می کرد. زمانی که حرکتها و جنبش های انقلابی به اوج خود رسید و همه آحاد و اقشار مردم به پیروزی رساندن انقلاب اهتمام می ورزیدند او هم با این سیل خروشان حرکت می کرد و از مدافعین واقعی و سر سخت انقلاب اسلامی بود. روز تشریف فرمایی امام خمینی (ره) سر از پا نمی‌شناخت  و به شوق دیدار امام به تهران رفت . بعد از بازگشت اظهار می کرد که من به آرزویم رسیدم  و امام را زیارت کردم. به او الهام شده بود که به شهادت می رسد. زیرا پیوسته به دوستانش می گفت که من  سرانجام شهید خواهم شد. روزهای آخر رژیم منحوس پهلوی بود که مزدوران حکومت وقت بازار منجیل را در آتش کینه و دشمنی خود سوزاندند . او که همواره هدفش خدمت به مردم و میهن عزیزش بود برای خاموش کردن آتش به کمک مردم شتافت . اما بر اثر برق گرفتگی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه سال ۵۷ یعنی درست ۵ روز قبل از پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی به فوز عظیم شهادت نائل گردید و به لقاءا… پیوست.

روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo