مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید سید یوسف سیدی نژاد

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید سید یوسف سیدی نژاد

  مختصری از زندگی نامه شهید سید یوسف سیدی نژاد  ما ز بالایم و بالا می رویم                 ما ز دریاییم و دریا می رویم ما از آنجا و از اینجا نیستیم             ما ز بی جاییم و بیجا می رویم شهید سید یوسف سیدی نژاد در ۱۳ تیر سال ۱۳۳۲ در شهر رشت دیده به جهان […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:35

 

مختصری از زندگی نامه شهید سید یوسف سیدی نژاد 

ما ز بالایم و بالا می رویم                 ما ز دریاییم و دریا می رویم

ما از آنجا و از اینجا نیستیم             ما ز بی جاییم و بیجا می رویم

شهید سید یوسف سیدی نژاد در ۱۳ تیر سال ۱۳۳۲ در شهر رشت دیده به جهان گشود . پس از گذراندن مراحل تحصیلی ،مدرک دیپلم گرفت . سپس به عنوان کارمند به استخدام کارخانه پوشش درآمد . روحیه ای ظلم ستیز داشت و نمی توانست تبعیض و بی عدالتی را تحمل کند . به دنبال گمشده ای به نام عدالت می گشت تا در سایه آن همه مردم به آسایش و آرامش برسند . بنابراین همین که زمزمه های انقلاب به گوشش رسید بدون درنگ به صف تظاهرکنندگان پیوست و در راهپیمایی ها  از عناصر مفید و کار آمد بود و همواره سینه خود را آماج تیرهای ظالمان  و خائنان به دین و مملکت می کرد. پس از زحمات زیادی که برای شکل گیری انقلاب اسلامی کشید در تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۵۷ بر اثر اصابت گلوله به آرزوی خود که فیض عظیم شهادت بود رسید و رستگار شد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  ناشناس
    2016/05/10 - 03:19

    عموی من بود . خدا بیامرزه

    پاسخ
  2. نویسنده دیدگاه:  ملیحه
    2021/12/2 - 17:46

    عمو جانم ،روحت شاد

    پاسخ
enemad-logo