مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد هدایت بازرگانی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد هدایت بازرگانی

مختصری از زندگی شهید محمد هدایت بازرگانی  شهید محمد هدایت بازرگانی در اول فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در یک خانواده متوسط بدنیا آمد و چون در یک جو مذهبی پرورش یافته بود اوقات فراغت را به مطالعه کتاب هایی نظیر قران، نهج البلاغه و کتابهای شهید دکتر علی شریعتی می پرداخت. او فعالیت های سیاسی […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:14

مختصری از زندگی شهید محمد هدایت بازرگانی 

شهید محمد هدایت بازرگانی در اول فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در یک خانواده متوسط بدنیا آمد و چون در یک جو مذهبی پرورش یافته بود اوقات فراغت را به مطالعه کتاب هایی نظیر قران، نهج البلاغه و کتابهای شهید دکتر علی شریعتی می پرداخت. او فعالیت های سیاسی خود را از اوایل اوج گیری انقلاب شروع کرد و میتوان گفت در همه راهپیمایی ها و مراسم مذهبی شرکت می کرد و بارها تکیه کلامش در منزل این بود که اولین شهید رودسر هستم. او که شب قبل از شهادتش مطلع بود که فردا راه پیمایی است صبح زود از خانه خارج شده و به طرف دهکده ای در اطراف رودسر که عده ای از فامیلین در آنجا بسر میبرند براه می افتد و در آنجا به حمامی رفته و غسل شهادت می کند و بعد از اتمام غسل بطرف شهر حرکت میکند و چون در اغلب کارها از پدرش اجازه  می گرفت بطور ناگهانی پدرش را در خیابان یافته و رضایتش را کسب می کند و بسوی راه پیمایی حرکت می کند و در مسیر راه به مادرش و یکی دیگر از بستگان بر خورد می کند و از آنها خداحافظی می کند و هنگامی که به خیابان شهدا می رسد به جمع راهپیمایان می پیوندد شروع به سر دادن شعارهایی برای برقراری جمهوری اسلامی و علیه رژیم سفاک پهلوی میکند.

رژیم که دیگر تاب شنیدن چنین شعارهایی را نداشتند بسوی آنها تیراندازی می کنند و بر اثر این تیر اندازی ها تیری به قلب وی و تیری دیگر به یکی از شهدا بنام مهدی قاسمی برخورد می کند و ناگفته نماند که این دو با هم دوست و مدتی هم همکلاسی بودند و با هم به سوی کلاس دیگری شتافتند و به لقا الله پیوستند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo