مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید نعمت بر شنورد

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید نعمت بر شنورد

مختصری از زندگی نامه شهید نعمت بر شنورد  از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر              یادگاری که در این گنبد دوار بماند شهید نعمت بر شنورد در سال ۱۳۳۹ در شهرستان صومعه سرا به دنیا آمد . از همان دوران کودکی علاقه وافری به مسجد داشت و به احکام و فرایض دینی مقید بود و همواره […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:31

مختصری از زندگی نامه شهید نعمت بر شنورد 

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر              یادگاری که در این گنبد دوار بماند

شهید نعمت بر شنورد در سال ۱۳۳۹ در شهرستان صومعه سرا به دنیا آمد . از همان دوران کودکی علاقه وافری به مسجد داشت و به احکام و فرایض دینی مقید بود و همواره طرفدار حق و حقیقت بود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط افراد مومن و متعهد اعلامیه هایی را دریافت می کرد و برای آگاه کردن  مردم آنها را توزیع می کرد . چندین بار تحت تعقیب مامور شهربانی قرار گرفت که با درایتی که داشت توانست خود را ازدست آنان نجات دهد. سال ۵۷ دانش آموز بود و در تظاهرات و راهپیمایی ها همگام با مردم مسلمان و مبارز شهر خود برای برانداختن حکومت سفاک پهلوی و به ثمر رساندن انقلاب شرکت جست. سرانجام در تاریخ ۸ آذر ماه ۵۷ در میدان شهر توسط یکی از مزدوران رژیم به درجه رفیع شهادت رسید و نام خود را به عنوان یک قهرمان در دفتر تاریخ انقلاب ارزشمند اسلامی ثبت کرد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo