حجت الاسلام پروایی: مردم گول اشکهای اهل نفاق را نخورند / برخی بیت المال را خورده اند و الان اشک تمساح می ریزند
منافق کسی است که ظاهرش با باطنش یکی نیست، در زبان می گوید ولایی هست اما در عمل ولایی عمل نمی کند. بر پیامبر اکرم(ص) نیز سفارش شده بود که با اهل نفاق برخورد کند لذا نباید به ظاهرشان اعتماد و گول اشکهای آنها رو خورد. لذا برخی ها بیت المال را خورده اند و الان اشک تمساح می ریزند، اینان که قسم را سپر عملکرد خود قرار می دهند گولشان را نخورید.
به گزارش ۸دی، صبح روز رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام، محمدبن عبدالله (ص) اجتماع نیروهای مسلح شهرستان رشت در مصلی امام خمینی(ره)این شهر برگزار شد.
در این مراسم معنوی، آیت الله پروایی نماینده ی مردم گیلان در خبرگان رهبری در جمع نیروهای مسلح و عزاداران ضمن تسلیت رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و شهادت سبط اکبر ایشان، امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الائمه علی بن موسی الرضا(ع) به تبیین شخصیت عظیم پیامبر اعظم(ص)پرداخت و اظهار داشت: بر اساس روایات فقط خدا و امیرالمومنین (ع) شان و منزلت رسول اکرم (ص) را شناخته اند، لذا برای بیان شخصیت ایشان باید به کلام خدا و امیرالمومنین اشاره کرد.
وی به عبارت قرآن کریم “انک لعلی خلق عظیم” اشاره کرد و افزود: خلق و خوی پیغمبر عزیز اسلام در اوج عظمت قرار داشت.
نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تعبیر امیرالمومنین(ع) در شان رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: شخصی خدمت حضرت علی(ع) رسید و عرض کرد پیغمبر (ص) را برای من توصیف کن، حضرت در جواب فرمود تو می توانی نعمتهای دنیا را که قلیل خداشت توصیف کنی؟ چگونه است که میخواهی عظیم خدا را برایت توصیف کنم.
پروایی با تاکید بر اینکه هر آنکه توجه به جناح چب و راست می کند از راه راست دور می شود گفت: هرکه از من بپرسد شما متمایل به کدام جناح هستید خواهم گفت صراط مستقیم، که آن یعنی صراط علی ابن ابیطالب(ع) که ولایت مطلقه ی فقیه در راستای آن است.
منتخب مردم در خبرگان رهبری در تبیین وجود بیامبر عظیم الشان(ص) افزود: پیامبر اسلام علاوه بر اینکه گواه امت خود است گواه دیگر انبیاء نیز است. لذا پیغمبر(ص) برای همه ی بشریت آمده و از آن همه ی انسانهاست.
وی با اشاره به روایتی در باب تحمل امام حسن(ع) در مقابل نامهربانی افراد زمان خود اظهار کرد: روزی فردی به امام حسن (ع) رسید و به ایشان هتاکی کرده و آب دهان خویش را به سمتشان پرت کرد. اما سبط اکبر پیامبر عظیم الشان اسلام سرشان را پایین انداخته و از آن محیط گذر کردند.
فردی که شاهد آن ماجرا بود به آن مرد گفت مادرت به عزایت بنشیند ایشان فرزند رسول خدا(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند. آن مرد حضرت را در مسجد یافته و به عذرخواهی پرداخت.
پروایی ادامه داد: سید شباب اهل الجنه در پاسخ به آن مرد فرمود” من مسجد نیامده ام مگر اینکه دو رکعت نماز بخوانم تا خدا تو را ببخشد”.
منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی اوقات ما توهین نمی کنیم اما به ناحق ما را تیر باران می کنند گفت: چگونه است که در مقابل جسارتی که به ما می شود تحمل نمی کنیم و جواب می دهیم؟
وی ادامه داد: درست است که قرآن مقابله به مثل را برشمرده است اما آن را در مورد دشمنان، کفار، آمریکا، اسرائیل، و … گفته است که سکوت در مقابلشان جایز نیست.
پروایی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل ریشه ندارند تصریح کرد: دستت را تا آستین در دهان مار سمی بینداز، اما جلوی نامرد بی ریشه دراز نکن.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند سرنوشت هر امتی را در دستان خودشان قرار داده خاطر نشان کرد: نگوییم شهدا با خون خود نظام را آبیاری کرده اند پس دیگر خشک نمی شود! لیکن باید مراقب جنگ نرم دشمن باشیم.
آیت الله پروایی در توصیف منافق اذعان کرد: منافق کسی است که ظاهرش با باطنش یکی نیست، در زبان می گوید ولایی هست اما در عمل ولایی عمل نمی کند.
وی ادامه داد: بر پیامبر اکرم(ص) نیز سفارش شده بود که با اهل نفاق برخورد کند لذا نباید به ظاهرشان اعتماد و گول اشکهای آنها رو خورد. همانگونه که برادران یوسف بعد از آن عمل بد آمدند و گریستند. لذا برخی ها بیت المال را خورده اند و الان اشک تمساح می ریزند، اینان که قسم را سپر عملکرد خود قرار می دهند گولشان را نخورید.
منتخب مردم گیلان در خبرگان رهبری به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان که فرموده بودند”تکیه ی ما به جوانان است” اشاره کرد و افزود: انقلاب ما مدیون جوانان، به رهبری امام راحل(ره) و تلاش علمای بزرگ بود.
پروایی با بیان اینکه یک طلبه وظیفه اش روشنگری است خاطر نشان کرد: فتنه خط قرمز نظام است و ما از گفتن آن ابایی نداریم.
وی در پایان تاکید کرد: مگر آنهایی که فتنه کرده اند، روزی جلوی امام(ره) زانو نزده و از یاران او نبودند؟ مگر اینان در جوانی مسئولیت نداشته اند؟ که امروز به چنین اعمالی روی آورده اند.