مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 Apr 2024
محتوا
آیت‌الله فلاحتی در دومین سالگرد ارتحال آیت الله رودباری در رشت: مرحوم آیت‌الله رودباری با خودشناسی توانست تاثیرگذار باشد

آیت‌الله فلاحتی در دومین سالگرد ارتحال آیت الله رودباری در رشت: مرحوم آیت‌الله رودباری با خودشناسی توانست تاثیرگذار باشد

مراسم دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیه الله سیدمجتبی رودباری، با سخنرانی آیت‌الله رسول فلاحتی در روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۴، ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰، در مسجد صفی برگزار شد. 

جمعه 15 مارس 2024 - 01:52

مراسم دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیه الله سیدمجتبی رودباری، با سخنرانی آیت‌الله رسول فلاحتی در روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۴، ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰، در مسجد صفی رشت برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم دومین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله سیدمجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلان در مسجد صفی رشت با اشاره به آگاهی انسان از جایگاهش نزد اهل‌بیت اظهار داشت: اگر کسی بخواهد خودش را محک بزند و بفهمد که نزد اهل‌بیت چه جایگاهی دارد باید ببیند که اهل‌بیت نزد او چه جایگاهی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت خودشناسی انسان تصریح کرد: براساس آیات قرآن کریم، خداوند به انسان قدرتِ شناخت از خود داده است و خودشناسی از جمله مسائلی است که زمینه تکامل انسان را فراهم کرده و مقدمه خداشناسی خواهد بود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز دنیای بشر آلوده به ترویج فساد است ادامه داد: در بسیاری از جوامع که انسان‌ها در سایه حکومت‌های شیطانی زندگی می‌کنند و لذا ترویج اباحه‌گری، همجنس‌گرایی و بی‌بند و باری در عرصه اجتماعی و روابط خانواده از معضلات جوامع و دنیای امروز است و در چنین جوامعی ممکن است انسان‌ها بدی‌ها را خوب بپندارند و خوبی‌ها را بد ببینند اما در همان جوامع هم انسان‌ها بدی‌ها و خوبی‌ها را درک می‌کنند و اینطور نیست که بگویند ما کلاً نمی‌فهمیم.

امام جمعه رشت تصریح کرد: ما انسان‌ها هرجا که به‌سمت امور ناشایست حرکت می‌کنیم در واقع می‌دانیم این نگرش و نگاه و عمل ناپسند است از طرفی ما‌ مسلمانان که در سایه مکتب اسلام زندگی می‌کنیم مگر می‌شود با ناشایست بودن عمل آشنا نباشیم؟

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره کسانی که می‌دانند و باور دارند که نگاه و حرکت‌شان مبتنی بر حقیقت و واقعیت نیست افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید “آنها که مرتکب عمل زشت می‌شوند و می‌دانند عمل ناپسندی است، فکر می‌کنند با آن‌ها که دست به عمل شایسته می‌زنند مساوی هستند؟”

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه طبق آیات و روایات، انسان همواره نسبت به خودش شناخت دارد گفت: بعضی انسان‌ها در روز قیامت اذعان و اعتراف خواهند کرد که اگر گوش شنوا و بینش داشتم به این روزگار نمی‌رسیدم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه پرچم هدایتِ جامعه را کسی می‌تواند بلند کند که از ۲ ویژگی بینش اجتماعی بالا و قدرت تحمل برخوردار باشد افزود: یک مدیر و رهبر باید قدرت تحمل داشته باشد و بداند که قطعاً با سختی‌ها، حملات مختلف، دشمنی‌ها و نگاه‌های نامتوازن و فراز و نشیب‌های جامعه مواجه خواهد بود و اما انسانی که خود را می‌شناسد می‌تواند هم جامعه را اداره کند و هم در برابر خودش موفق عمل کند.

امام جمعه رشت یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دین در طول تاریخ را خودشناسی دانست و بیان کرد: مرحوم آیت‌الله رودباری نیز خود را شناخت و هم خود را ساخت و توانست تاثیرگذار باشد و لذا
انسان اگر خودش را بشناسد می‌تواند در سایه توجهات خداوند، انسان بسازد.

وی با اشاره به جایگاه انسان نزد خداوند گفت: اگر کسی بخواهد بفهمد که در پیشگاه خدا چه جایگاهی دارد باید ببیند خداوند در نزد او چقدر عظمت دارد و اگر کسی دوست دارد بفهمد منزلت او در پیشگاه خداوند چقدر است باید ببیند منزلت خداوند در نزد او چقدر است و اگر انسان بین دو راهی قرار بگیرد و آخرت را بر دنیا ترجیح بدهد و امر دنیا را مقدم بدارد هیچ جایگاهی در پیشگاه خداوند ندارد.

 

 

کانال ایتایی مسجد صفی. https://eitaa.com/masjed_safi

پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت http://r-falahati.ir/?p=36614

ارسال دیدگاه

enemad-logo