مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
مراسم تشییع پیکر آیت الله سیدمجتبی رودباری در رشت+ تصاویر و فیلم

مراسم تشییع پیکر آیت الله سیدمجتبی رودباری در رشت+ تصاویر و فیلم

مراسم تشییع پیکر آیت الله سیدمجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلان، امروز در میدان شهدای ذهاب رشت با حضور چشمگیر مردم عزادار و طلاب و فضلای گیلانی برگزار گردید و پیکر این عالم وارسته در مسجد صفی این شهر مکانی که سال ها محل رجوع مردم به این مجتهد گیلانی بود به خاک سپرده شد. عکاس: نادر نیک کار.

چهارشنبه 6 آوریل 2022 - 22:41

مراسم تشییع پیکر آیت الله سیدمجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلان، امروز در میدان شهدای ذهاب رشت با حضور چشمگیر مردم عزادار و طلاب و فضلای گیلانی برگزار گردید و پیکر این عالم وارسته در مسجد صفی این شهر مکانی که سالها محل رجوع مردم به این مجتهد گیلانی بود به خاک سپرده شد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در محل میدان شهرداری رشت، بر پیکر آیت الله رودباری نماز خواند. فیلم را از این لینک نیز می توانید مشاهده یا دانلود کنید.

 

آیت الله سید مجتبی رودباری ظهر روز سه شنبه، دوم فروردین ۱۴۰۱، در سن ۸۹ سالگی براثر ایست
قلبی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله سید مجتبی رودباری مدت ۲۳ سال شاگرد امام خمینی (رحمه الله علیه) بود. وی موسس کتابخانه عمومی امیر المومنین (ع) است و شاگردان بسیاری را در حوزه علمیه رشت تربیت کرد.

آیت الله رودباری سال‌های عمر شریف شأن را وقف تعالی و اعتلای اسلام عزیز و نشر حقایق و معارف اسلامی و تربیت شاگردان کرد.

وی در تمام صحنه‌ها و همه عرصه‌های خطیر در کنار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاد و با اعلام مواضع صریح و روشن، از انقلاب و رهبری حمایت و پشتیبانی کرد. این روحانی جلیل القدر از پیشگامان کار‌های خیر و عام المنفعه و کمک به محرومان بود.

آیت الله رودباری انسانی وارسته و متواضع و آراسته به دانش و علم و مزین به روحیه مردم داری و ساده زیستی بود.

این عالم روحانی شرحی بر کتاب تجارت لمعه دمشقیه دارد که در دهه چهل در قم به چاپ رسید.

از دیگر اساتید وی می‌توان مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری ، حاج شیخ محمدعلی امینیان، آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله العظمی حکیم را نام برد.

در ادامه تصاویر مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی را مشاهده می کنید. عکاس: نادر نیک کار.

 

 

 

 

 

 

منابع: https://www.8deynews.com/655973/

https://www.8deynews.com/655943//

ارسال دیدگاه

enemad-logo